Snel gratis advies:
085-2010818

MENU
2771 reviews

 

                   

 

Ruilen en retourneren is bij Podobrace gemakkelijk en gratis!

Bij Podobrace streven we altijd naar optimale service en staat de klant altijd voorop. Een koop is dan ook pas gesloten op het moment dat u het artikel heeft gezien en heeft goedgekeurd.

 

Daarbij zit er bij elke bestelling een retourinstructie, dus ruilen of retourneren is gemakkelijk en gratis. U heeft bovendien altijd 14 dagen volledig retourrecht en volledige “niet goed geld terug” garantie, waarbij achteraf betalen ook een optie is.

 

"U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

 

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Ons retouradres

  • Magazijn Podobrace B.V.
  • Julianaweg 206 A, Dock 3
  • 1131 DL Volendam

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 

Uw product ruilen?

Bij Podobrace is ruilen voor een andere maat of product heel simpel. U bezoekt onze website: podobrace.nl of podobrace.be, en u plaatst uw bestelling van de andere maat of product gewoon opnieuw en uw bestelling wordt gelijk verwerkt en verzonden. Uw eerdere bestelling retourneert u vervolgens via het onderstaande stappenplan.

 

Retourneren vanuit Nederland?

Wil u uw bestelling retourneren vanuit Nederland? Volgt u dan het simpele onderstaande stappenplan.

 

1) Check of het product voldoet aan alle onderstaande voorwaarden. Ja? Ga dan verder met stap 2

2) Geef op de picklijst wat in het pakketje zit de retourreden aan en ga verder met stap 3

3) Bezoek https://www.retourneren.nl/podobrace Het ordernummer is het referentienummer op de picklijst/pakbon of in de orderbevestiging per mail is dit het ordernummer. 

4) Stop de bijgeleverde pakbon terug in de doos of envelop (indien pakbon aanwezig, deze toevoegen bij zending. Indien er geen pakbon aanwezig is hoeft u dus niets toe te voegen) Mocht u niet meer in het bezit zijn van uw pakbon/picklijst dan kunt u uw naam + ordernummer + retourreden op een briefje schrijven en bijvoegen.

5) Geef tot slot het pakket af bij een DHL/PostNL punt bij u in de buurt. Dit ligt eraan voor welke retouroptie u heeft gekozen.

 

Zodra uw retourzending verwerkt is, zal onze financiële afdeling direct het aankoopbedrag van het geretourneerde product terugstorten of uw factuur annuleren (*).

 

Retourneren vanuit België?

Wil u uw bestelling retourneren vanuit België? Volgt u dan het simpele onderstaande stappenplan:

 

1) Check of het product voldoet aan alle onderstaande voorwaarden. Ja? Ga dan verder met stap 2

2) Vul op de picklijst de retourreden in

3) Bezoek deze link om een gratis retourlabel te downloaden. Het ordernummer vindt u in de orderbevestiging per mail en tevens bij referentie op de picklijst.

4) Stop de Picklijst terug in de doos of envelop

5) Geef tot slot het pakket af bij een postkantoor bij u in de buurt

 

Zodra uw retourzending verwerkt is, zal onze financiële afdeling direct het aankoopbedrag van het product terugstorten op uw rekening.

 

(*) Online veiligheid staat bij Podobrace altijd voorop, uw restitutie verloopt hoofdzakelijk via Multisafepay (vanwege de veiligheid). Dit kan een aantal werkdagen duren (max.10 dagen) en hier hebben we jammer genoeg geen invloed op. Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarvan u het heeft betaald (Kan ook Visa, Mastercard of PayPal zijn).

 

Betaald met Afterpay factuur?

Als u bij het bestellen heeft gekozen voor Afterpay en u heeft bij het retourneren de bestelling nog niet betaald, dan zal deze bestelling gelijk worden geannuleerd. Heeft u de bestelling wel betaald, dan zal het volledige bedrag direct op het door u opgegeven rekeningnummer worden teruggestort door Afterpay.

 

Retourvoorwaarden:

 

Het te ruilen of te retourneren product moet altijd voldoen aan alle onderstaande voorwaarden:

  • Het product mag niet vies zijn
  • Het product mag niet beschadigd zijn
  • Het product mag niet uitvoerig gedragen zijn
  • Het artikel dient in een zo oorspronkelijk mogelijke staat te worden teruggestuurd

 

Garantie?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie

 

Het is belangrijk om gelijk na ontvangst van de zending uw bestelling te controleren op gebreken. Mocht het product in een uniek geval toch gebreken vertonen, dan valt dit onder de garantieregeling. Wij zullen u dan direct een ander artikel toezenden en alle gemaakte kosten voor onze eigen rekening nemen. (De garantieduur verschilt per leverancier, maar bij Podobrace staat de klant altijd voorop, dus zullen we u altijd zo goed mogelijk proberen te helpen.)


Mocht u toch nog vragen hebben, aarzel dan vooral niet om een e-mail te sturen naar: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) of te bellen via ons telefoonnummer:  +3185 2010818, zodat we u snel mogelijk van dienst kunnen zijn. Ons team staat altijd voor u klaar.

Menu Home Zoeken Winkelwagen